Hvis noget driller
-
Herunder har vi listet mulige årsager & forslag til løsninger
Indhold, der kan skjules
EXTENSIONS GLIDER UD...
MULIG ÅRSAG
1. Passéen er for tyk og tapen kan ikke fæstne ordentligt
2. Passéen er for tynd og har trukket kundens eget hår ud
3. Kundens eget hår har ikke været helt tørt ved påsætning
4. Kundens eget hår ikke været ordentligt renset før påsætning
5. Kunden har ikke ventet min 24 timer før første hårvask
6. Kunden bruger balsam/conditioner/kur/olie i hovedbunden
7. Kunden børster for kraftigt i vådt hår
8. Kunden vasker ikke hår ofte nok
9. Kunden lufttørrer sit hår i stedet for føn som anbefalet
10. Kemisk behandling lige før påsætning, kan også forårsage at tape ikke vil fæstne
11. Ved oprykning skal håret været helt tørt fra Solvent, da den "deaktiverer" tapen fra at klistre
LØSNING
- Skift tapen og påsæt håret på ny
- Sørg for grundig forberedelse af kundens eget hår før påsætning (Afrens og føn kundens hår helt tørt)
- Vær opmærksom på, at du får lavet den korrekte tykkelse på passéen. Har kunden kraftige hårstrå, skal passéen være tyndere end normalt
- Informér kunden om korrekt pleje
EXTENSIONS FØLES TØRRE/FILTRER...
ÅRSAG (manglende fugtpleje, skællaget står åbnet)
1. Kunden vasker ikke hår ofte nok, og får ikke tilført tilstrækkelig fugtpleje - balsam/conditioner/kur
2. Kunden fugtplejer ikke sine extensions tilstrækkeligt mellem hårvaske
3. Kunden føner ved for høj varme, som udtørrer håret
4. Extensionshåret er ikke klippet/ikke klippet tilstrækkeligt. Primært hairtalk, hvor håret kommer med ca. 5-7cm extra længde. Slidte spidser, som skal fjernes, når man klipper håret sammen
5. Kundens egne spidser er slidte/spaltede og hager sig fast i extensionshåret
6. Extensionshåret har helt enkelt udtjent sin levetid
7. Tørklæder/bluser af uld trækker fugtplejen ud af håret
8. Med tiden ophobes fx kalk, mineraler og kemikalier i hårets skællag. Det kan få håret til at føles hårdt, tørt, stridt.
LØSNING
- Punkt 1-3: Kunden skal være ekstra omhyggelig med fugtpleje, så skællaget atter forsegles. Informér kunden om korrekt pleje
- Punkt 4: Extensionshåret skal klippes korrekt til/de slidte spidser skal klippes af
- Punkt 5: Extensions aftages. Kundens egne slidte spidser studses. Extensions genpåsættes med ny tape
- Punkt 6: Håret skiftes til nyt hår
- Punkt 7: Undgå at beklædningsdele af uld kommer i kontakt med extensions
- Punkt 8: I visse tilfælde vil en salonbehandling (cleansing) være nødvendig:
Salon Cleansing af extensions - mulighed A eller B
(påsat eller aftaget)
A / hairtalk: Vask 2 gange med Hairtalk Intensiv Shampoo, skyl grundigt, tilfør Hairtalk Repair Creme (lad virke i 15 min), skyl let. Kram vandet ud af håret. Tilfør Hairtalk Balsam i længderne (leave-in). Børst, føn og style håret
B / b3: Vask 2 gange med b3 Extension Cleanser, skyl grundigt, tilfør b3 Extension Conditioner i længderne, skyl let. Kram vandet ud af håret. Tilfør b3 Extension Refresh Spray. Børst og føn
EXTENSIONS ER BLEVET MISFARVET...
ÅRSAG
Fx rust/okker fra gamle vandrør eller alger fra pool, sø eller saltvand kan få et tørt og uplejet hår til at trække orange eller grønt op. Obs! Blond hår er mere udsat.
1. Extensionshåret mangler fugtpleje, skællaget står åbent og derfor kan misfarvning fra mineraler/kemikalier fra fx forurenet badevand trænge ind og sætte sig i skællaget.
2. Hårdt vand som indeholder meget kalk, kan forårsage at håret føles tørt/mat og risikere at blive misfarvet. Man kan overveje at installere et brusefilter. Eller book din kunde ind for en cleansing af håret (b3 Cleanser), så kalken fjernes/mindskes fra hårets skællag. Lettest når extensions sidder i håret.
2. Solens UV-stråler kan udtørre og misfarve hair extensions gyldne (blond hår er mere udsat). Brug fx solhat eller forebyg med extra omhyggelig fugtpleje.
3. Overdrevet varmestyling kan få hårets farve til at ændre sig (blond hår er mere udsat). Max temperatur på extensions er 180 grader. Varmebeskyt altid håret før varmestyling. OBS! Misfarvet hår pga. overdrevet varmestyling kan ikke repareres.
4. Kunden føner ved for høj varme, som kan få de røde pigmenter i håret til at træde frem
5. Forkert produktbrug (nogle olier kan fx misfarve blond hår gult)
6. Solcreme kan misfarve håret pink eller orange, hvilket ikke kan repareres. Skyldes en kemisk reaktion fra ”avobenzone”, som findes i de fleste solcremer. Vi anbefaler at bruge en mineralbaseret solcreme, som ikke indeholder ”avobenzone”.
LØSNING
- hairtalk Repair Creme Plus kan i 99% af alle tilfælde fjerne misfarvningen. Kunden kan selv udføre behandlingen. Informér kunden om korrekt pleje iht Hairtalks vejledninger
- Blond hår bør plejes med produkter som har farvebevarende effekt, fx Silver Shampoo, Blonde Balsam og Repair Creme Plus
REKLAMATION - Tips til håndtering...
Vi ved, at det kan være svært at tage snakken med en kunde, som har klaget. Derfor vil vi gerne hjælpe dig med at få stillet de rigtige spørgsmål. Først og fremmest er det vigtigt at holde den gode tone - man kommer langt med et smil og en venlig tilgang. Det er også vigtigt at stille åbne spørgsmål, hvor du ikke på forhånd giver det “korrekte” svar.
- Hvor ofte vasker du dit hår?
Håret skal gerne vaskes hver 2-3. dag, så der holdes rent omkring tapen og længderne får tilført fugtpleje (conditioner).
- Hvilke plejeprodukter bruger du?
Bruger din kunde plejeprodukter, som ikke er velegnet til hair extensions vil det have en negativ effekt på oplevelsen af hårets kvalitet samt forkorte "levetiden" på håret. Vi anbefaler flg plejeprodukter: hairtalk, b3 og ZENZ. No-go i extensionshår er produkter som indeholder æteriske olier, proteiner, udtørrende alcohol og ethanol - de har alle en udtørrende effekt på håret
- Hvordan bruger du dine plejeprodukter?
!! Plejeprodukterne skal anvendes korrekt (læs plejebrochuren).
- Hvor ofte føntørrer du dit hår?
!! Det er vigtigt at føntørre håret efter HVER hårvask (hovedbunden), da det hindrer tapen fra at mørne og slippe. Længderne må gerne lufttørre.
- Hvad gør du, når du varmestyler dit hår?
!! Der skal ALTID et varmebeskyttende produkt i håret inden varmestyling, for at forhindre udtørring, misfarvning og slid på håret.
- Har du læst din plejebrochure grundigt, da du fik sat håret på?
!! Hairtalks plejebrochure fortæller dig alt, hvad du skal vide om korrekt pleje af håret. Sørg for at din kunde har plejebrochuren. Hun kan også finde alle plejeråd på www.hairtalk.dk
-
FANDT DU IKKE ET SVAR?
Har du gennemgået ovenstående tjekliste, og stadig ikke fundet et tilfredsstillende svar, kan du altid kontakte os på 51 88 48 53 for råd.
Oftest ser vi at håret mangler fugtpleje eller ikke er behandlet korrekt. Derfor er det også vigtigt, at du gennemgår ovenstående med din kunde først, så hun slipper for at skulle undvære håret af den simple årsag at håret fx mangler fugtpleje.